Modernizacje

          Agregat to prosty generator napędzany silnikiem spalinowym, najczęściej silnikiem diesla. Czy można poprawić tak prostą konstrukcję? Przecież gdyby można było, to producenci agregatów robiliby to fabrycznie. Niestety tak nie jest. Większość agregatów to produkcja seryjna, nie pod klienta indywidualnego. Takie agregaty nie posiadają wielu opcji, których klient mógłby sobie życzyć. Czasami użytkownik po czasie chce udoskonalić swój agregat np. sms o stanie pracy na swój prywatny telefon. Jeżeli sam chciałbyś zmodernizować swój agregat i nie znalazłeś takiej modernizacji, skontaktuj się z nami, na pewno przemyślimy problem.            

        Poniżej przedstawiamy parę najbardziej popularnych modernizacji agregatów, z jakimi się spotykamy:

  • Pompy cyrkulacyjne płynu chłodzącego – większość agregatów posiada grzałkę cieczy chłodzącej. Grzałka ta podgrzewa blok silnika i ułatwia start takiego silnika nawet w zimne dni. Niestety w grzałkach takich przepływ płynu wymuszany jest grawitacyjnie i często jest zbyt mały. Grzałka pali płyn przez co zwiększa się jego temperatura zamarzania oraz ryzyko uszkodzenia silnika, chłodnicy. Prostym rozwiązaniem tego problemu jest zainstalowanie pompy cyrkulacyjnej w obiegu chłodzenia silnika. Wydłuża to nie tylko żywotność płynu chłodzącego, ale również żywotność grzałek.
  • System dodatkowej filtracji paliwa – większość producentów silników spalinowych zaleca wymianę paliwa co 24 miesiące ze względu na wytrącanie się parafiny oraz biokomponentów ze stojącego paliwa. W pojazdach jezdnych paliwo jest w ruchu i ciągle się miesza, poza tym jest spalane na bieżąco. Niestety w agregatach paliwo stoi i jego filtracja jest niewystarczająca. Używanie paliwa, starego skutkuje zatkaniem układu paliwowego, nierówną pracą silnika lub uniemożliwia odpalenie jednostki.
  • Automatyki przetankowania – zbiorniki magazynowe oraz system przetankowania pozwala wydłużyć pracę agregatu bez konieczności jego tankowania.
  • Aktualizacja Hardware, czyli wymiana sterownika na nowszy – wykonuje się w paru przypadkach.
    • Agregat nie posiada sterownika a użytkownik chce, aby taki posiadał ze względu na choćby przyjazny użytkownikowi interface czy pomiary w czasie rzeczywistym.
    • Stary sterownik uległ uszkodzeniu i nie jest już produkowany.
    • Użytkownik chce nowych opcji takich jak np. sms o stanie pracy agregatu a stary sterownik takiej opcji nie ma.
  • Montaż systemów GSM – taki system informuje grupę odbiorców poprzez wiadomość sms o stanie agregatu. Np. o niskim stanie paliwa lub niskim ciśnieniu oleju. Może również informować o tym, że agregat podjął pracę lub że praca się zakończyła.
  • Adaptacja protokołów modbus.
  • Montaż obciążnic rezystancyjnych – każdy silnik lubi pracę, silniki które stoją to silniki które się psują, najlepiej to porównać do samochodu osobowego. Samochód, który stoi parę lat jest często awaryjny w odróżnieniu od samochodu, który jeździ codziennie w trasę. Niestety silniki w agregatach więcej czasu spoczywają w spokoju, dlatego niektórzy użytkownicy chcą mieć zainstalowaną obciążnicę do agregatu, żeby go systematycznie obciążać i w ten sposób wydłużyć życie swojego silnika.

Telefon:

+48 601 092 725

Mail:

biuro@everest-serwis.pl

Lokalizacja:

32-067 Rudno 17

Everest Agregaty Prądotwórcze
NIP: 6282056775

© Wszelkie prawa Everest Agregaty Prądotwórcze 2023